torsdag 29 december 2011

Så blev det lite sytt och ett inlägg i bloggen :)


Oj vad jag laddat lääääänge för att sy dessa byxor ;) Det är från ett mönster från Burda på ett par sommarbyxor i bomullstyg, men som vanligt så kan jag ju inte låta ett mönster vara utan måste ändra lite ;) Har länge tänkt sy ett par mysbyxor till yngsta dottern men ville göra dom lite annorlunda än bara ett par vanliga muddbyxor. Resultatet blev dessa. Dottern var glad över att byxorna äntligen var färdiga och skulle glatt prova sina nya byxor, normaltsett drar hon 134/140 (dessa sydde jag i stl 140) så var dom jätte stora!!! Jag har aldrig sytt Burda innan, så dessa fick bli ett test. Som tur var så passade dom stora dottern som har 152 på byxor! Kanske inte riktigt hennes stil, men dom passade i alla fall, och om något år eller två så kan ju lillasyster ta över dom ;) Eller så får det bli ett par till ;) Vilken tur att jag köpte mycket tyg :) Jag bara älskar denna färg!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar