tisdag 10 maj 2016

Nya samarbeten


Den som följer 3exter på Facebook har kanske redan sett att det är nya samarbeten som påbörjats. Tyg med matchande sybehör är ju väldigt roligt och uppskattat av många. I detta fall är det samarbete mellan 3exter och Liandlo. Först ut blev ett återtryck av denna glada katt på turkos bakgrund som fick en matchande knapp.
Som ni ser på bilden ovan så tyckte dottern att knapparna och tyget var fina. Det fick bli lite klapp och kram och sedan ville hon prova. Hon blev lite stött när hon fick reda på att koftorna inte var i hennes storlek. Det struntade hon för övrigt i och trängde på sig den ena som var lite för kort i ärmen och midjan. Annars blev det riktigt bra.Men som tur är har jag lite tyg kvar som kan bli ett plagg till henne. 
Jag har ju köpt en ny maskin, en BabyLock Ovation (köpt på Tygaffären här i Göteborg) och BabyLock är ju väldigt stabil i täcksömmarna. Både Coverstichversionen och kombimaskinerna. Annars kan hoppstygn ibland bli ett problem när man kör över skarvar med många lager. Här passade jag på att testa 2 olika sätt. På den rosa körde jag täcksömmen på mudden och på den svarta körde jag täcksömmen på kattyget. Det blev inte ett enda hoppstygn, dock råkade jag glida fel på några ställen .



Material: 
Jersey tyg katt turkos GOTSTryckknappar katt Liandlo från 3exter ochlaxrosa mudd från Tyglycka













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar