onsdag 23 februari 2011

Och så blev det ett till


Det var inte så lätt att få minstingen att vara med på bild denna gången heller. Men efter lite kämpande så fastnade dom alla tre på bild i alla fall. Denna gången blev det klänningar till storasystrarna istället. Jag tog det småblommiga tyget från överdelarna till klänningarna till blomapplikationen och kantade även skjorta och byxor med det. Jag gjorde en vanlig fåll istället för rullsöm längst ner på klänningarna, men frågan är om jag inte gillar rullfållen bäst, den är ju enklast också ;)
Tyget beställde jag från stoff och stil samtidigt som jag beställde det tunna svamptyget. Även detta tyg var i tunnaste laget, men jag kan i och för sig tänka mig att det kan vara svalt och skönt till sommaren. Vi får väl se hur länge det håller ;)



1 kommentar:

  1. Å så söta! Vilken gullig gäng i mammas kreationer, älskar killar som vågar färger och blommor, MUMSIGASTE!

    SvaraRadera