fredag 17 juni 2016

Band med tassels


En av de nyare produkterna i 3exters sortiment är "tassels". De finns under kategorin Applikationer. Det blev ett kul avslut på snörena som går genom öljetterna i midjan. Öljetter är för övrigt något jag inte har testat förrän alldeles nyligen. Men det var ju både kul, snyggt och lätt!

Som snöre samt dekoration i ficköppningarna och vid bensluten använde jag mig av Beige strechspets 15 mm.

I ett inlägg på BraLLan-bloggen visar jag lite steg för steg hur man sätter själva öljetterna.



Mönster: Grundmönstret på byxorna är JNY:s egna som tyvärr är slutsålt (men det skall tryckas igen). På det mönstret har jag ritat till fickor.
Material: Hello Zebra ekologisk jersey och svart muddtyg från JNY. Beige strechspets 15 mm  och tassel beige från 3exter. Öljetter med verktyg från Bibbis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar