fredag 15 juli 2011

Shorts till Lilleman


Det där med Shorts är svårt tycker jag. Jag gjorde ju en variant av Onomak-Jennys shorts för ett tag sedan, så det fick bli en variant till eftersom dom jag gjorde varit bra. Det är jeanstyg som jag slipat med sandpapper lite på för att få lite slitnare look, men jag ser att nog kunde slipat lite till. Jag använde vanlig muddväv i midjan och nedtill tog jag samma tyg som Lilleman har i sin gardin. Han älskar det där biltyget från Stoff och Stil.
Dom andra shortsen är sydda i grå stretchfrotté (mitt favorittyg :) och svart muddväv. Modellen är en gammal modell från Me and I. Ett par favorit shorts hos dottern som sedan tagits över av lillebror. Modellen var ju inte svår att kpoiera, så det ångrar jag att jag inte gjort tidigare, men bättre sent än aldrig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar