söndag 10 juli 2011

Dottern och hennes kompis ville ha "kompis-klänningar"


Jag har länge lovat dottern och hennes bästis att dom skulle få kompisklänningar. Så kom sommarlovet och det kändes som om det äntligen var dags ;) Vi begav oss till Stoff och Stil och tjejerna plockade ihop en massa tyger, tillslut enades dom om vilka dom skulle använda. Lite oväntat blev det söta tyger i pastellfärger, till skillnad mot den "svarta period" dom verkar ha kommit in i den senaste tiden. Modellen var dom eniga om också, så jag satte igång och ritade mönster och hoppades att klänningarna skulle bli som tjejerna ville... Väl färdiga tyckte jag att dom blev lite kala, så jag satte på eget bevåg på några applikationer, ett hjärta på magen och en lapp i samma tyg som bandet kring magen, satte jag på kjoldelen med lite spets runt om. Tjejerna ser ganska nöjda ut i alla fall. Och dom gick bra att både leka och fika i, lite juice spill klarade dom också ;)

1 kommentar: