söndag 7 december 2014

Julgranskulor med spets och vinyl/ Christmas ornaments with lace and heat transfer

Det är redan andra helgen i december, tiden går fort. Här kommer en liten klänning med flera olika detaljer från 3exters butik.


Förra året såg jag en sådan fin klänning på MuttuRallas blogg. Hon gör så underbara applikationer och hade gjort julgranskulor som hängde ner över plagget. Detta är en betydligt enklare variant, men minst lika fin tycker jag. Själva kulorna har jag gjort med HTV (heat transfer vinyl, från Glada Grodan) som jag strykt fast. Banden består av spets som jag sytt fast med zickzack. Över varje kula har jag sytt fast en liten rosett. Som sista detaljer har klänningen en röd knapp samt ett vävt märke med texten "Gjord med kärlek till dig".

Last year I saw such a nice dress on MuttuRalla's blog. She makes such amazing appliqués and had made christmas tree ornaments which hang down over the garment. This is a much simpler version, but just as nice I think. The actual ornaments are done with HTV (heat transfer vinyl) that I ironed to the dress. The bands consist of lace that I sewed with zigzag. Over each ball I sewed a small bow. As final details, the dress have a red snap button and a woven label with the words "Gjord med kärlek till dig" (Made with love to you)

Syr fast med zickzack och har "totally stable" på baksidan
Post and accessories by BraLLan by Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar